مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش هیجانی و هوش منطقی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش هیجانی و هوش منطقی مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش هیجانی و هوش منطقیدانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش هیجانی و هوش منطقی مبانینظریوپیشینهتحقیقهوشهیجانیوهوشمنطقیمبانینظریوپیشینهتحقیقهیجانیمنطقی-------
مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش هیجانی و هوش منطقی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 62
حجم فایل: 0
قیمت: 70400 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 62 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
1
مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش هیجانی و هوش منطقی
فصل دوم:
«بررسی پیشینه پژوهش»
مفهوم نظری و ادبیات:
«هوش هیجانی، هوش منطقی»
و
بررسی روابط و تأثیر آنها بر پیشرفت تحصیلی
دانشآموزان نخبهی مدارس تهران سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان
مقدمه:
از جمله کلماتی که همهی ما به طور مکرر آن را به کار می بریم، کلمهی "هوش" است. دانشآموزی که در تحصیلات موفق است را باهوش مینامیم و به همین گونه از همهی اقشارهای جامعه، دانشجویان، کارمندان،کارگران و غیره که به نحوی در شرایط تحصیلی و کاری، موفقیت کسب مینمایند، را با صفت "باهوش" یاد می کنیم و هوش را مهمترین عامل برای موفقیت در تحصیل، شغل و به طور کلی در زندگی عادی به حساب می آوریم. چه تعریفی از افراد باهوش داریم و چه انتظاراتی از آنها به جا و به مورد است؟ آیا امکانات و استعدادهای بالقوه یک دانشآموز با ویژگی "باهوش"، صرفاٌ در حلقهی بسته تحصیلی و درسی، بروز وتجلی می یابد، یا اینکه او دارای روحیات و خلق و درک و غیره نیز هست که اگر امکان شکفتن بیابد، بر وضعیت تحصیلی نیز اثرات شگفتی را بر جای می گذارد. معمولاً دانشآموزان دارای هوش بالا، به دلیل درک وسیعتر و سریعتری که از اطراف خود دارند، از مشکلات بیشتری نیز برخوردار میشوند، آیا می توان با تکیه بر منبع عظیم هیجانها در وجود آنها و مدیریت صحیح آن، بر مشکلات، از جمله عدم موفقیت تحصیلی، فائق آمد؟ این پژوهش در نظر دارد ضمن بررسی مفهوم کلی"هوش " و"هوش منطقی" که از گذشته و تاریخچه طولانیتری برخوردار است، مفهوم "هوش هیجانی" را نیز بازخوانی کند. تقویت هوش هیجانی می تواند زمینهساز بسیاری از موفقیتها و پیروزیها و حصول به هدف در زندگی باشد و بالعکس فقدان و عدم درک و مدیریت آن، آثار تخریبی در زمینههای فردی و اجتماعی ایجاد می کند. هوش منطقی یا استعداد تحصیلی، با انجام تستهای گوناگون عدد و رقم کمّی یافتهاند ومی توان دانشآموزان را مورد سنجش وآزمون قرار
2